🎟️ Το “ροζ δείπνο” των 900 καλεσμένων
Το πολυτελές gala συγκέντρωσε περίπου 900 καλεσμένους, με το εισιτήριο συμμετοχής να φτάνει μέχρι και τις 2.000 λίρες 💷. Οι παρευρισκόμενοι, ανάμεσά τους επιφανείς προσωπικότητες της μόδας, της τέχνης και της πολιτικής, απόλαυσαν δείπνο σε τραπέζια που είχαν στηθεί μπροστά στα αρχαία μάρμαρα του Παρθενώνα, στην περίφημη Duveen Gallery.
Σύμφωνα με τα βρετανικά Μέσα, τα έσοδα της εκδήλωσης προορίζονταν για φιλανθρωπικούς σκοπούς και για την έκθεση «Αρχαία Ινδία: Ζωντανές Παραδόσεις». Ωστόσο, οι εικόνες από τη δεξίωση —με τους καλεσμένους να φωτογραφίζονται μπροστά στα ελληνικά Γλυπτά— προκάλεσαν αγανάκτηση στην Αθήνα. 📸🔥
🇬🇷 Η αντίδραση της Ελλάδας: «Απαράδεκτη και προσβλητική ενέργεια»
Το Υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση, καταδικάζοντας το γεγονός:
«Η χρήση αρχαιολογικών χώρων και αιθουσών με μνημεία για κοινωνικές εκδηλώσεις συνιστά ασέβεια και κίνδυνο για τα εκθέματα», αναφέρει η ανακοίνωση της Λίνας Μενδώνη.
Η υπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα «έχει επανειλημμένως ζητήσει τον επαναπατρισμό των Γλυπτών», σημειώνοντας ότι το Βρετανικό Μουσείο εξακολουθεί να τα αντιμετωπίζει σαν διακοσμητικά αντικείμενα και όχι σαν ιερά μνημεία του ανθρώπινου πολιτισμού.
💬 «Άστοχη κίνηση» λέει η Μαρέβα Μητσοτάκη
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Μαρέβα Γκραμπόφσκι, σύζυγος του πρωθυπουργού, η οποία χαρακτήρισε την πρωτοβουλία «άστοχη» και αχρείαστα προκλητική.
«Όταν ένα μουσείο φιλοξενεί μνημεία που ανήκουν σε άλλον λαό, οφείλει να δείχνει τον ύψιστο σεβασμό», τόνισε χαρακτηριστικά.
🗣️ Οργή και στα social media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύστηκαν από οργισμένα σχόλια Ελλήνων πολιτών και ανθρώπων του πολιτισμού. Πολλοί χρήστες ανάρτησαν φωτογραφίες από το δείπνο γράφοντας:
«Δείπνο πάνω στα κλεμμένα. Ντροπή.»
«Δεν είναι εκθέματα, είναι κομμάτια της ψυχής μας.»
Η συζήτηση για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα έχει φουντώσει εκ νέου, με αρκετούς να θεωρούν πως το γεγονός δείχνει τη νοοτροπία ιδιοκτησίας που ακόμη χαρακτηρίζει το Βρετανικό Μουσείο.
🏺 Το χρονικό της διεκδίκησης
Η Ελλάδα διεκδικεί τα Γλυπτά του Παρθενώνα εδώ και περισσότερο από δύο αιώνες, από τότε που ο λόρδος Έλγιν τα αφαίρεσε από τον Ιερό Βράχο (1801–1812) και τα μετέφερε στο Λονδίνο.
Παρά τις επανειλημμένες ελληνικές εκκλήσεις και τις διεθνείς φωνές που ζητούν τον επαναπατρισμό τους, το Βρετανικό Μουσείο επιμένει πως τα έργα ανήκουν «στην ανθρωπότητα» και όχι αποκλειστικά σε ένα κράτος.
✊ Η ουσία: δεν είναι απλώς ένα δείπνο
Το περιστατικό αυτό δεν είναι απλώς θέμα πρωτοκόλλου ή αισθητικής. Είναι βαθιά πολιτικό και ηθικό ζήτημα: πώς αντιμετωπίζουμε τα ιερά μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού; Ως σύμβολα ιστορίας και μνήμης, ή ως σκηνικό για φωτογραφίες και δεξιώσεις;
Η Ελλάδα, με αξιοπρέπεια και επιμονή, συνεχίζει να διεκδικεί την επιστροφή των Γλυπτών εκεί όπου ανήκουν: στον Παρθενώνα, στην καρδιά της Αθήνας. 🇬🇷✨
Θες να σου ετοιμάσω και σύντομη εκδοχή για ραδιοφωνική εκφώνηση (π.χ. για το δελτίο σου ή για podcast εισαγωγή);

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου